Trying to make te best of it. - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Celia Terwey - WaarBenJij.nu Trying to make te best of it. - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Celia Terwey - WaarBenJij.nu

Trying to make te best of it.

Blijf op de hoogte en volg Celia

16 Februari 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Zo ik dacht het is wel weer eens tijd voor een update van mijn blog.
Als eerst wil ik jullie bedanken voor jullie lieve reacties! vind dat echt super leuk om te lezen en te zien hoe jullie mij volgen! dus blijf vooral allemaal reageren want ik lees alles!

2 weken geleden begon mijn eerst stage dag en helaas valt mijn stage mij erg tegen. Mijn werkzaamheden de afgelopen 2 weken waren e-mails verzenden naar touroperators om te vragen of zij een samenwerking wouden aangaan met mijn stage bedrijf en nieuwe e-mail adressen opzoeken. Nu heb ik 800 e-mails gestuurd waarvan er 2 gereageerd hebben dus erg effectief is het niet volgens mij. En wat ik het ergste vind ik leer er niks van. Nu was mijn stagebegeleider 2 weken weg voor zijn werk en is die morgen weer terug en dan gaan ik en Anna maar eens een hartig woordje met hem praten. We willen allebei wat leren van onze stage en zo gaat dat niet. Ook hebben we heel erg weinig vrije tijd waardoor we helaas niet ver weg kunnen gaan om dingen te bezoeken.

Maar vorige week zondag hebben Anna en ik wel iets ontzettend gaafs gedaan. Wij zijn toen zaterdag na ons werk samen met onze collega en tevens onze buurman (die subajee heet) in de bus gestapt naar het plaatsje Kegalla waar wij een huisje hadden geboekt midden in de julge. Het was een lange reis in een bus. De busreis was al een hele ervaring, je gaat niet geloven hoeveel mensen zich in die bus proppen en als de bus vol is joh dan gaan we toch gewoon buiten de bus hangen terwijl die 70km rijdt. Ja echt verbazin wekkend is dat hoor, ik heb alleen de hele busreis gekeken naar de mensen die aan de buitenkant hingen en of ze er niet af zouden vallen. Eenmaal aangekomen bij onze accommodatie hebben we wat gegeten en zijn we gaan slapen. Wij zijn de volgende dag vroeg opgestaan om naar Pinnawala elephant orphanage te gaan. Hier hebben wij heel veel olifanten bekeken die in een prachtige natuur omgeving stonden. Ik heb een baby olifant een flesje mogen geven en het aller gaafst van de dag: ik heb samen met anna op een olifant gereden en hem mogen wassen. Wat fantastisch was dat, daar zat ik dan op een olifant door de prachtige natuur. De foto's staan al op Facebook:) Vervolgens zijn we met de trein terug gegaan en daarna met de bus en hebben we er 4 uur over gedaan weer terug te zijn. Je ziet als je dingen wil bezoeken heb je wel meer tijd nodig dan 1.5 dag vrij van werk. Maargoed het was een hele mooie ervaring

Helaas is 1 zo'n leuke dag toch niet echt genoeg om de hele week weer door te komen, de dagen duren lang en ik heb het gevoel alsof ik bij het bedrijf mijn tijd aan het verdoen ben. Ik heb dan ook genoeg geklaagd tegen een aantal mensen maar waar ik dan wel even mijn ei bij kwijt kon. Ik vind het nog steeds erg moeilijk het naar mijn zin te hebben hier. We worden veel lastig gevallen door mannen en de omgeving waarin ik leef tja die is gewoon niet ter vergelijken. Maar weer genoeg geklaagd nu, morgen ga ik eens even met mijn baas Ramesh om de tafel zitten om te zorgen dat er dingen gaan veranderen. Zodat we meer vrije tijd krijgen en andere werkzaamheden. En dan hoop ik dat alles beter wordt.

Anna en ik hebben wel een klein stukje paradijs gevonden hier in onze woonplaats dit weekend. Wij zijn bij een heel duur hotel naar binnen gegaan en op een strandbed gaan liggen waar je op de zee uitkijkt en een zwembad achter je hebt. Hier moesten we wel voor betalen maar we hadden het er voor over. Het voelt dan echt even alsof je op vakantie bent en geen stage loopt. Je wordt alleen wel steeds lastig gevallen door vrouwen die spullen aan je willen verkopen en door poolboys die ons wel erg interessant vonden. Maar we hebben een fijne dag gehad en dat is wel te zien aan mij want ik ben zo rood als een kreeft. OEPS. Ook hebben we een restaurantje gevonden die niet al te duur is en waar je heel lekker kan eten, eindelijk na 2 weken had ik weer vlees gegeten en geen rijst.

Ik hoop dat ons gesprek met Ramesh morgen wat oplevert en dat ik vanaf nu alleen maar leuke verhalen kan vertellen. Moeilijk vind ik het nog steeds en de gedachten om terug te gaan die is er. Maar eerst alles proberen om het zo leuk mogelijk te maken. Dus dat ga ik maar doen.

Ik hou jullie weer op de hoogte!

xxx
Celia

  • 16 Februari 2014 - 20:49

    José Van Der Pool:

    Lieve Celia,

    Jouw olifantenavontuur vind ik wel gaaf hoor!! De foto's had ik al gezien en die zagen er ook heel stoer uit!
    Ik hoop dat het gesprek wat op gaat leveren voor je. Ik zal voor je duimen! Maak er wat van voor zover dat lukt natuurlijk!! Misschien krijg je nog de tijd van je leven daar!!! Haha...
    Liefs van Jose xx

  • 16 Februari 2014 - 21:57

    Madelon:

    Lieve Celia,
    Goed om weer van je te horen (lezen)!
    Goed dat je gaat praten om meer uitdaging te krijgen!
    Weet je, misschien lijkt het nu tegen te vallen omdat
    het niet zo is zoals je had voorgesteld, maar als je je verwachting
    los laat, kan je veel meer genieten van dat wat er is...
    Ik ben weleens met mijn auto alleen op vakantie geweest en ik had
    van tevoren een soort romantisch beeld van alleen met je
    tentje op vakantie gaan. De werkelijkheid bleek anders. In eerste
    instantie voelde ik me eenzaam en teleurgesteld omdat het heel
    Anders was dan ik me had voorgesteld. Toen ik die verwachting los liet, zag
    ik pas de dingen die er wel waren en kon ik open staan voor nieuwe
    ervaringen en heb ik een geweldige tijd en ervaring gehad die
    voor altijd in mijn positieve herinnering zal zijn. Dus je ziet pas wat er is,
    als je je plaatje los laat.. En daarnaast kan je inderdaad zelf het initiatief nemen
    Om je omstandigheden te verbeteren...! Als je later terug kijkt op deze periode
    Zal je zien dat het echt zo werkt! Neem het maar aan van je oude tante! Haha!
    Goed te lezen dat je ook erop uit gaat en bijzondere dingen mee maakt en dat
    Jullie het samen goed kunnen vinden!
    Dikke kus, Madelon

  • 16 Februari 2014 - 22:13

    Karin Terwey:

    Leuk mop weer zo'n verslag. Ik weet natuurlijk alles al en lees nu je wijze Woorden. je bent een doorzetter en komt er wel.
    lees de wijze woorden van je Tante.
    Later ben je ontzettend trots op jezelf.
    Kus . Mam.

  • 16 Februari 2014 - 22:16

    Adriaan (Opa):

    Hallo Celia,
    Wat een mooij verslag heb jij weer op geschreven. Wij beleven op deze manier wat jij mee maakt. Natuurlijk is het erg moeilijk voor je en kunnen wij van alles zeggen om je op te beuren maar je moet het echt zelf doen. Zet het mooie leven van Nederland uit je gedachten en probeer je helemaal te verplaatsen aan de huidige omstandigheden. Alles is anders en daardoor doe je ook heel veel ervaring op de je meeneemt in je latere leven. Het is goed om je heen te kijken en je aan te passen. 5 maanden lijkt heel lang maar de eerste weken zitten er al weer op. Blijf lachen en sla je er doorheen. We denken dagelijks aan je. Opa en Oma

  • 17 Februari 2014 - 20:38

    Esmee & Francien :

    hey Celia,
    ik vond de foto's van de olifanten heel tof!
    Jammer van je stage, maar maak er toch wat moois van!
    dikke kus Esmee

    Lieve Celia,
    We vinden het leuk om je te volgen, wat een prachtige foto's. Leuk om zo te zien wat je allemaal beleefd. Ik begrijp dat de eerste weken zwaar zijn maar ik ben ervan overtuigd dat er een kanteling komt. Probeer er alles uit te halen wat er in zit maar dat is aan jou wel toevertrouwd. Uiteindelijk zijn dit ook de dingen, ook al zijn ze nu niet leuk, waarvan je later zal zeggen dat je er veel van geleerd hebt. Mijn motto is altijd maak er iets moois van en je ziet dochterlief heeft dat al overgenomen en uiteraard geldt het ook voor jou. Enjoy en probeer energie te halen uit de dingen die leuk zijn, dan worden het er vanzelf ongetwijfeld meer.
    liefs Francien


  • 18 Februari 2014 - 17:38

    Johan:

    Hoi Celia, eindelijk weer even tijd voor jouw,
    Als het goed is heb je al een berichtje gehad via mijn werkmail.
    Voor zekerheid nu van dit apparaat, hi,hi, ik ga het meer leuk vinden.
    Tja, wat loopt het stroef met jouw,niet het uitgaan maar je werk. Het lijkt mij spannend om buiten de bus te hangen 70km erco in het gezicht hi,ha,ha.
    Je ziet wel veel, maar daar kom je niet alleen voor, je wilt werken en schoren toch.
    Hopelijk gebeurd dit erg snel en dan zitten jullie weer lekker in het vel.
    Ik mis je wel hoor en natuurlijk het team ook, we hebben weinig wedstrijden gespeeld
    Maar dat komt nog we moeten zeker nog 5punten bij verdienen.
    Dan zijn we denk ik 3de van onderen.hier gaat het lekker ik heb het druk en ben nu aan het overwerken (neem even de tijd voor jouw) maar het is druk hier.
    Zaterdag de 15 de is bij ons de kringloopwinkel de lucht in gegaan erg veel rook ontwikkelingen en grootte vlammen. Het is nu helemaal schoon net of ze daar gaan bouwen zo netjes ziet het er uit. Het weer is hier heerlijk te zacht voor het jaar. Ik ben vandaag met politie opstap geweest wat een baan zeg. Ze moeten wat slikken er is weinig respect .
    Dus je begrijpt het druk druk .
    Ik ga nu mijn voorbereiden voor straks vergadering buren in de wijk en kijken wat we kunnen organiseren voor de bewoners net voor elkaar bloembakken om lantaarnpalen nu schoonmaak ,speeltoestellen en kijken of mensen bekijkt zijn voor schoonmaker in het trappenhuis ik ga alle deurenlangs 31portieken elke portiek 9gezinnen.lekker bezig
    Nou schat, ik ga veder gaat je goed en doe je best. Dikke dikke knuffel van mij en het team.
    Xxxxxxxxxx Johan

  • 21 Februari 2014 - 00:52

    Eefje:

    He moppie....
    goed om te lezen dat je doorzet...en niet terugkomen hoor...volhouden...weet zeker dat er nog heel wat mooie avonturen op je wachten....olifanten wassen is gaaf he,heb ik ook gedaan in Thailand en was zo'n machtig iets. Gaaf hoor!
    En de foto's van dat hotel hebben we voorbij zien komen hoor...jaloers!!!tis hier nog steeds hetzelfde weer(lees eeuwige herfst) dus die strand foto's :-(
    Misschien kun je optreden in t restaurant...gratis eten en centjes?haha
    meis ik lees snel weer je volgende verslag.
    Je kunt het....geniet ervan!
    Kusss

  • 27 Februari 2014 - 13:54

    Johan:

    Hoi Celia, hier weer een berichtje vanuit mijn werk.
    Even pauzen.hier is het lekker druk, druk bezig met bewoners uit hun woningen te krijgen, omdat de blokken gesloopt worden. Nu nog 12 overplaatsen hek erom heen dichtzitten en wachten dat de grote hamer komt.op de zelfde plek komen namelijk eengezinswoningen.
    Je berijpt het, opleveren en zorgen dat er geen spullen meer staan, mensen die niet luisteren bij het opleven krijgen dan ook een boeten en wordt het van hun vergoeding afgehaald,
    Doe je het netjes dan krijg je behoorlijke bedrag die je goed kan gebruiken voor je nieuwe huis.hier word het niet meer winter, erg zacht van het jaar. Zo klein beetje op de hoogte.
    Maar hoe gaat het bij jullie, alles wat beter en heb je het erg na je zin.
    Kom je nog ergens waar je mooie foto's van kan maken.
    Blijf lekker je best doen, en je ziet de weken vliegen voorbij, we houden allemaal veel van jouw en we zitten dan ook in spanning hoe het allemaal is daar. Samantha gaat volgende week proberen mee te trainen. Zal wel even wennen zijn, als ze maar rustig aan doet.nou schat doe voorzichtig en we horen gauw van jouw, dikke knuffels van ons allemaal xxxx johan

  • 10 Maart 2014 - 11:23

    Karin:

    He Celia,
    Al een beetje gewend daar?
    Hopelijk gaat je stage nu een stuk beter, en geniet je nog steeds van alles daar.
    Ben weer erg benieuwd naar je volgende verslag.
    Mis ons daar niet te veel, wij zullen jou hier wel missen.
    Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celia

Hee allemaal! Welkom bij mijn reisdagboek waar mijn verhalen en foto's te zien zijn over mijn stage in Sri Lanka!

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 5601

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Stage in Sri Lanka

Landen bezocht: